Colossal Statue of Apollo from Hierapolis!

Corriere della Sera photo

Corriere della Sera photo

I’ve been sitting on this one all day waiting for some English source to pick it up, but none seems to be forthcoming (Today’s Zaman … where are you?) … the Italian press is reporting the discovery of fragments of what appears to be a statue of Apollo which would make a statue some four metres high! All of the reports are very brief, e.g., this concluding bit from Corriere della Sera (click the reference link for more photos):

I due frammenti permettono di ricostruire una statua colossale in marmo di più di 4 metri di altezza. La figura è seduta su un trono e indossa una tunica mirabilmente drappeggiata con un effetto di trasparenza che lascia intravedere la possente muscolatura. La statua colossale di Hierapolis – spiega D’Andria – rappresenta con grande probabilità Apollo, seduto in trono, che regge con il braccio sinistro la cetra e si può riferire al culto reso al dio nel vicino tempio costruito sotto l’imperatore Tiberio. Il ritrovamento – sottolinea l’esperto – assume un valore eccezionale per la qualità stilistica, per la particolarità dell’immagine di culto e per la rarità di queste opere – meno di una decina – in Asia Minore».

Periodico Italiano draws parallels with a similar statue from Claros:

“Le statue colossali erano diffuse nell’antichità – spiega d’Andria – le più famose tra quelle conservate sono state ritrovate nel Santuario di Claros, uno dei più famosi oracoli del mondo antico. Alte più di 7 metri, rappresentano Apollo seduto in trono, affiancato dalla sorella Artemide e dalla madre Latona, mentre una replica della stessa statua di Apollo, alta 3 metri, è stata ritrovata di recente a Sagalassos, non lontano da Antalya.”

As mentioned above, Claros was a major oracular centre in antiquity …

About these ads

One thought on “Colossal Statue of Apollo from Hierapolis!

  1. Pingback: Fragments of a Statue of Apollo From Hierapolis Found? « Biblical Paths

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s